onsdag 5. oktober 2011

fotokonkurranse hos Øyeblikk


Jeg deltar med dette bildet i Øyeblikks fotokonkurranse der temaet er: 
"Det er sommerens siste sang som toner ut en siste gang"


Gå inn på siden deres for å bli inspirert og for å se de maange fantastiske bidragene til konkurransen!

tirsdag 4. oktober 2011

en god deal

Her i heimen har vi en skikkelig god deal!(hvertfall i følge en av oss:)!!)
Jeg kommer med forslag på kreative prosjekter,
og min handymann sager, hamrer og fikser!
Det har resultert i blant annet; knaggrekke, pallebord, sengegavl, nattbord, blomsterkasser(bilder kommer) og rammer.

Flere av prosjektene våre er laget av drivved,
et materiale som jeg tror jeg aldri får nok av.
Pallebordet og sengegavlen er riktignok "bare" beiset i drivvedbeis,
men beisen gir de alikevel det herlige røffe uttrykket.


For tiden jobber han med vårt siste prosjekt,
og jeg gleder meg masse til det er ferdig!
Også dette prosjektet vil få sin dose drivvedbeis før det skal inn i stua!

....to be continued...

mandag 3. oktober 2011

Høsten er digg..




Høsten er digg.
Så lenge man nyter den for det den er...

onsdag 10. august 2011

Nyter..




...de siste feriedagene...

tirsdag 12. juli 2011

husets siste prosjekt er:


trehvit plank i ujevne høyder sammensatt på ei ramme
en del skruer
2 strøk med drivvedbeis
2 stk vegglamper fra Living
ble til sengegavlen vår.


torsdag 7. juli 2011

husets siste prosjekt...
kan du gjette hva det skal bli?

onsdag 6. juli 2011

jordbæris



HURRA-
endelig har vi hatt litt sommertemp og ikke minst sol:) ETTERLENGTA!
Det må feires med to av sommerens store hit´er;
Is og jordbær!

Del vaniljestang på langs-skrap ut frøene.
Ha frø og stang i kjelen sammen med melk, varm til kokepkt.
Avkjøl og ta ut stangen.
Pisk eggeplommer og sukker kraftig.
Hell i fløte og vaniljemelken og bland godt.
Rens jordbær og kjør dem glatte med stavmikser.
Bland inn.
Sett i frys eller bruk iskremmaskin.
( Rett i frys: 4-6 timer, rør ca hver halvtime for å unngå hard innfrysning)

Server med friske jordbær.
Nydelig godt...
( og helt uten e-stoffer og andre tilsetningsstoffer!!)