fredag 9. oktober 2009

Lettlurt?

Jeg har en svakhet når det gjelder nye produkter som kommer på markedet, og da spesielt produkter av den spiselige varianten. Ny design og reklame lokker meg, og gjør at jeg som regel ikke klarer å motstå fristelsen av å kjøpe produktet. Tanken om at "dette er noe av det beste jeg har smakt!!" er alltid tilstede og gjør at jeg ikke "tør" å la være å kjøpe. Men når jeg tenker tilbake på alle de nye og fristende produktene jeg har kjøpt, så er det som regel med skuffelse jeg må innrømme at reklamen nok en gang lurte meg.

Mine seneste kjøp var Tine "Ja yoghurt" og Qmelks "Skyr". På vei hjem fra butikken kjente jeg at jeg gledet meg til å prøve, og forventningene var som alltid på topp. Ville disse produktene hjelpe meg å snu rekken på negative opplevelser med såkalt "nyhetsprodukter"?!

Først ut var Skyr. Nei. Ikke mye positivt å hente her. Kvalmende konsistens. Tørr smak. Første og siste gang denne blir kjøpt.
Så var det den nye og SUNNE yoghurten fra Tine. Yeho, endelig en sunn yoghurt! ( Jeg er veldig glad i yoghurter!) Men dessverre: Falsk og liten smak. Til og med når jeg febrisk prøvde å gjøre den bedre med rosiner og havregryn så smakte den ikke godt.
Nei, nok en gang må jeg si meg lurt av reklamen. Nok en gang får jeg høre: " Jeg sa jo at du ikke må tro på reklamen" eller " Haha, trodde du virkelig det ville smake godt". Nok en gang har jeg fått et "slag i trynet". Ikke lett og være godtroende(les:naiv?) og klar for nye gode opplevelser.

Kanskje jeg nå bør begynne å tenke mer grundig gjennom innkjøpene mine. Men tenk NÅR det kommer et produkt på markedet som er såå godt og fantastisk at det nesten er for godt til å være sant. Da MÅÅ jeg jo smake det.

Kanskje dette er en uvane som det er vanskelig å blir kvitt...

1 kommentar:

Toril (foreldremanualen) sa...

Jeg prøvde meg også på Skyr - og hadde ganske høye forventninger. Men enig med deg, slett ikke god!
Har likevel ingen planer om å slutte med å prøve nye ting, kan jo ikke gå glipp av en skikkelig GOD nyhet...;-)