søndag 24. januar 2010

Bake,bake knekkebrød



Å hoi som tiden flyr! Travle og gode dager for tida!
Formiddagen har gått med på knekkebrødbaking. Supert enkle,gode å sunne! Har du ikke prøvd å lage knekkebrød? Ikke la deg skremme, hopp i det og bli overraska over hvor lett det er! Legger ut oppskriften jeg bruker så er du enda et skritt nærmere:)

Knekkebrød
1 dl kruskakli
3,5 dl grovt sam.hvete
3,5 dl lettkokte havregryn
2 dl solsikke
1,5 dl sesamfrø
1,5 dl linfrø
1 ts salt
7 dl lunka vann m/1 tern. kjøttbuljong

  • Rør godt sammen i kjøkkenmaskin
  • Fordel deigen på to steikebrett
  • Noen liker å strø litt Maldon salt på toppen når deigen er smurt utover
  • Rut opp i firkanter etter 10 min steiking
190 grader i ca 40 min. De siste 10 minuttene kan godt være med varmluft.
Må være sprø når du tar de ut!!
Lykke til og kos dere:)
( Oppbevaring i knekkebrød er det beste- da holder de seg gode og sprø!)

1 kommentar:

Din søster :D sa...

Så deiligt :)

Eg vente på oppdatering om kva som skjer i heimen dokkas :D
Elle gidde du kje blogga før eg komme heim, liksom årets happening:D? hihi!